Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο συνεργασίας νηπιαγωγών 35ης Περιφέρειας. Η συμμετοχή σας θέλω να πιστεύω πως θα το αναθρέψει, θα το μεγαλώσει, θα το αναπτύξει...
Η σχολική Σύμβουλος: Μαρία Ζωγράφου-Τσαντάκη
RSS

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

30 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ



Παρακάτω περιγράφονται αντικείμενα και δραστηριότητες που προάγουν τη λεπτή κινητικότητα.για 

Χρησιμοποιείστε χρωματιστά πον – πον και το σκεύος για μάφινς. Το παιδί θα βάζει 
σε κάθε θήκη πον-πον ενός χρώματος.

Σε μια κόλλα χαρτί βάζετε τελίτσες κόλλας. Το παιδί θα μπορεί να κολλήσει σε αυτές κουμπιά.

Ένας όμορφος τρόπος που συνδυάζει τη λεπτή κινητικότητα με την ορθογραφία.

 Χρησιμοποιείστε κάρτες με λέξεις και ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει
 για κάθε γράμμα της κάρτας έναμανταλάκι. Στα μανταλάκια θα έχετε γράψει τα γράμματα της αλφαβήτας.

Χρησιμοποιώντας λαστιχάκια. Ζητήστε από το παιδί φορώντας το λάστιχο 
να πιάσει αντικείμενα από ένα κουτί με μικρά πράγματα.
Τσιμπιδάκια για τα φρύδια. Ζητήστε από το παιδί να πιάσει με το τσιμπιδάκι των φρυδιών
 μικρές μπαλίτσες από ένα κουτί και να τις τοποθετήσει πάνω σε ένα σχέδιο.
 Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σχέδιο ενός ζώου και να του ζητήσετε να το γεμίσει με τις μπαλίτσες.


Συνδετήρες. Χρησιμοποιήστε τους συνδετήρες και χρωματιστά χαρτόνια, 
έτσι ώστε το παιδί να τοποθετήσει τους συνδετήρες στο χαρτόνι αντίστοιχου χρώματος.


Καθαριστικό πίπας και σουρωτήρι. Το παιδί θα προσπαθήσει να περάσει 
μέσα από τις τρύπες του σουρωτηριού τα καθαριστικά πίπας.


Καλαμάκια. Χρησιμοποιώντας ένα παλιό κουτί που θα του ανοίξετε τρύπες 
το παιδί θα τοποθετήσει εκεί καλαμάκια διάφορου χρώματος δημιουργώντας τη δική του κατασκευή.


Πλαστελίνη. Άλλος ένας τρόπος συνδυασμού λεπτής κινητικότητας και ορθογραφίας. 
Πάνω σε καρτέλες γραμμάτων ή λέξεων μπορεί το παιδί να χρησιμοποιήσει 
την πλαστελίνη για να φτιάξει τα γράμματα ή τη λέξη.

Πόμολα και βίδες.

Αυτοκόλλητα. Μπορούν να σχεδιάσουν ένα σχήμα ή ό, τι άλλο θέλουν.

Εργαλείο που ανοίγει τρύπες.


Σύριγγες.

Λαβίδες κουζίνας. Χρησιμοποιείστε τις λαβίδες κουζίνας για να μπορεί 
το παιδί να πιάσει αντικείμενα και να μπορεί να τα τοποθετήσει σε ένα άλλο 
κουτί ανάλογα με το μέγεθος ή το χρώμα.

Οδοντογλυφίδες και σταφύλια ή κεράσια ή ελιές. Χρησιμοποιείστε αυτά τα υλικά φτιάχνοντας 
τρισδιάστατα σχήματα.


Καλάθι και λουλούδια. Σε έναν περίπατο σας κόψτε λουλούδια και τοποθετήστε 
τα σε ένα καλάθι με τρύπες φτιάχνοντας μια ανθοσύνθεση.

Κέντημα.

Ύφανση. Χρησιμοποιείστε καθαριστικά πίπας και τη σκάρα της κουζίνας.

Δέσιμο. Χρησιμοποιείστε μια επιφάνεια με τρύπες και μαλλί πλεξίματος. 
Αφήστε ελεύθερη τη φαντασία του παιδιού να δημιουργήσει ό, τι θέλει.


Βραχιόλια. Με καθαριστικά πίπας και χαντρούλες, το παιδί θα φτιάξει
 τα δικά του κοσμήματα. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και για 
τις μαθηματικές έννοιες. Φτιάξετε ένα βραχιόλι για κάθε αριθμό.

Ισορροπία. Χρησιμοποιείστε στηρίγματα του γκολφ, 
μικρές μπάλες κι ένα σφουγγάρι. Τοποθετείστε στο σφουγγάρι 
τα στηρίγματα του γκολφ και ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει επάνω τις μικρές μπάλες.

Κουτάλια. Με τα κουτάλια το παιδί προσπαθεί να πιάσει
 μικρές μπάλες και να τις τοποθετήσει σε ένα άλλο δοχείο.

Ζωγραφική με νερομπογιές.

Μανταλάκια και συνδυασμός χρωμάτων. Φτιάξτε ένα κουτί, 
στο οποίο θα βάλετε τα χρώματα, το ίδιο θα κάνετε και 
στα μανταλάκια. Ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει το μανταλάκι στο αντίστοιχο χρώμα.


Καθαριστικά πίπας και κουμπιά. Άλλη μια δραστηριότητα για τη διάκριση των χρωμάτων.


Ζωγραφική με μικρές κιμωλίες.

Κόψιμο με ψαλίδι.

Χρωματιστές καραμέλες ή κουφέτα και σκεύος για μάφιν. 
Σε κάθε θέση για μάφιν θα μπουν οι καραμέλες ενός χρώματος.

Οδοντογλυφίδες και φελλός. Τοποθετήστε πάνω στο φελλό μια οδοντογλυφίδα. 
Χρησιμοποιείστε ένα αντικείμενο από αφρολέξ για να μπορεί να κάνει τρύπες 
σχεδιάζοντας τους αριθμού ή τα γράμματα της αλφαβήτας.

Κουμπιά. Έχοντας ράψει σε μια επιφάνεια κουμπιά, δώστε 
στο παιδί μικρά ράκη για να τα κουμπώσει. 

 Μαρία Γκουγκούμη – Ειδική Παιδαγωγός 
Αργυρώ Καραμπά – Θεραπεύτρια Λόγου &Ομιλίας
περισσότερα δείτε στο γραφωνήματα. Πατήστε εδώ


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου