Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο συνεργασίας νηπιαγωγών 35ης Περιφέρειας. Η συμμετοχή σας θέλω να πιστεύω πως θα το αναθρέψει, θα το μεγαλώσει, θα το αναπτύξει...
Η σχολική Σύμβουλος: Μαρία Ζωγράφου-Τσαντάκη
RSS

Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

Το ταμπλό με τις φωνούλες που φωνάζουν δυνατά (το τραγούδι του χειμώνα)

Γράφει η Ανέζα Κολόμβου
πηγή: elniplex
Φτιάξαμε ένα μεγάλο ταμπλό με τις φωνούλες που φωνάζουν δυνατά από το περίφημο “Τραγούδι του χειμώνα”.
Τα παιδιά ψάχνουν στα περιοδικά βρίσκουν και κόβουν το ανάλογο γραμματάκι και το κολλάνε στο αντίστοιχο χαρτόνι. (Από τις φωνούλες του χειμώνα γνωρίζαμε ήδη το ”ο” από το όχι, ”α” από το αστέρι, το ”ε” από την ελιά και την ελευθερία… Βρήκαμε και το ”ι” του μήνα μας, Ιανουαρίου). Συμπληρώσαμε έτσι όλες αυτές τις φωνούλες που φωνάζουν δυνατά και όχι μόνο… Χαρίζουν τη φωνή τους σε κάποια άλλα γραμματάκια που τα καημένα δε μπορούν να φωνάξουν… Αυτά πάνε και κολλάνε μαζί τους για ν’ ακουστούν. Είναι τα σύμφωνα που κάνουν…  συμφωνίες. Κάναμε πειράματα με τον ήχο από το “Χ”: Κολλήσαμε το ”Χ’‘ του Χειμώνα μπροστά από τις φωνούλες στο τραγούδι του χειμώνα και το ξανατραγουδήσαμε με Χα, χα, χα…, Χε,χε,χε.., Χι, χι, χι…, Χο, χο, χο…
Διασκεδάσαμε με τη διασκευή μας και αντιληφθήκαμε πως παρέα τα γραμματάκια κάνουν συλλαβές!
Όλα τα παραπάνω ήταν
μια προσπάθεια α) να ξεχωρίσουμε τους ήχους των φωνηέντων ουσιαστικά και τα σύμβολά τους (ομαδοποίηση) και β) να τα συνδέσουμε με μια κατ’ ουσίαν σχέση με τα σύμφωνα. Τα γράμματα κάνουν συνεργασίες, συμφωνίες… Όλα είναι αλληλένδετα, αλληλοσυμπληρώνονται και κάνουν σύνολα, ομάδες (συλλαβές, λέξεις)… Το ταμπλό δεν είναι τελειωμένο… και θα αργήσει να ολοκληρωθεί… Με τα άλλα η,υ και ω ήρθαμε σε επαφή και τα γνωρίσαμε χωρίς όμως αναλύσεις… έχουμε αρχίσει το ταμπλό των συμφώνων και όταν κάποτε όλα αυτά τελειώσουν θα φτιάξουμε τον τοίχο των ανθρώπινων ήχων, φωνών.
Σαν δραστηριότητα για τη γλώσσα έχει βέβαια πολλά… *επαφή με έντυπα γραπτού λόγου που υπάρχουν στην καθημερινότητά τους (περιοδικά, εφημερίδες, διαφημιστικά φυλλάδια..) *Διάκριση τίτλων, περιεχομένου, διαφημίσεων, *αναγνώριση διαφορετικών γραμματοσειρών, *διάκριση λατινικών γραμμάτων, *κεφαλαία, μικρά… Στην αρχή δυσκολεύονται, μετά εξοικειώνονται με τη διαδικασία και κάποια παθιάζονται να βρουν τα πιο πολλά!


Κόβουν και καμιά εικονίτσα που τους ενδιαφέρει επί τη ευκαιρία!
40 41 42 43 44


45

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου