Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο συνεργασίας νηπιαγωγών 35ης Περιφέρειας. Η συμμετοχή σας θέλω να πιστεύω πως θα το αναθρέψει, θα το μεγαλώσει, θα το αναπτύξει...
Η σχολική Σύμβουλος: Μαρία Ζωγράφου-Τσαντάκη
RSS

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Το συναισθηματικό ανθρωπάκι



Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Χρύσας-Τσάκων
Νηπιαγωγοί: Ευθυμία Γεωργιάδου, Ανθούλα Τσορτανίδου



                        
Κατά την ενασχόλησή μας με  την θεματική ενότητα «συναισθήματα» από το εκπαιδευτικό υλικό «ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο», το οποίο σχεδιάστηκε από το Κέντρο Πρόληψης της εξάρτησης από τα ναρκωτικά και προαγωγής της υγείας ΠΥΞΙΔΑ, με σκοπό τα νήπια να ενθαρρυνθούν να μιλήσουν  και να αναγνωρίσουν συναισθήματα, φτιάξαμε το συναισθηματικό ανθρωπάκι, ένα απρόσωπο ανθρωπάκι που αποτελείται από κινητά καρτελάκια προσωπάκια που το καθένα εκφράζει κάποιο συναίσθημα (λυπημένος, στεναχωρημένος, μπερδεμένος , χαρούμενος, θυμωμένος, κ.τ.λ.).Το σχέδιο του απρόσωπου ανθρωπάκου το πήραμε από το blogspot:  tsirimpasieleni.blogspot.gr  και το χρησιμοποιήσαμε για τους δικούς μας σκοπούς.
 
Καλέσαμε τα παιδιά να βάλουν στο ανθρωπάκι το πρόσωπο που εξέφραζε το συναίσθημα που ένιωθαν εκείνη τη στιγμή και αν ήθελαν να το αιτιολογήσουν.     Τα παιδιά πραγματικά ανυπομονούσαν να έρθει η σειρά τους και να εκφραστούν μέσα από το συναισθηματικό ανθρωπάκι. Τα περισσότερα παιδιά επέλεγαν το χαρούμενο προσωπάκι και εξηγούσαν το καθένα για ποιο λόγο ήταν χαρούμενο. Υπήρχαν και παιδιά που επέλεγαν και άλλα προσωπάκια όπως το λυπημένο, το μπερδεμένο, το θυμωμένο και με την αιτιολόγηση της επιλογής τους καταλάβαμε πόσο τα είχαν επηρεάσει κάποιες καταστάσεις. Μετά το τέλος της δραστηριότητας αφήσαμε το συναισθηματικό ανθρωπάκι στον πίνακα της παρεούλας. Το εντυπωσιακό ήταν πως την επόμενη μέρα όταν ετοιμαζόμασταν να μαζευτούμε στην παρεούλα κάποιο παιδί πήγε στο ανθρωπάκι και του έβαλε το προσωπάκι «μπερδεμένος». Όταν συγκεντρωθήκαμε όλοι στην παρεούλα μας ανακοίνωσε το συναίσθημά του αλλά δεν ήθελε να το αιτιολογήσει. Και άλλα παιδιά ζήτησαν να εκφραστούν με το συναισθηματικό ανθρωπάκι. Σε καθημερινή βάση τα παιδιά χρησιμοποιούσαν το συναισθηματικό ανθρωπάκι όποτε ήθελαν για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Στο τέλος πέρασαν και σε άλλο επίπεδο: να εκφράζουν τα συναισθήματα που πίστευαν πως νιώθαμε εμείς οι νηπιαγωγοί ή οι φίλοι τους.
Πιστεύουμε πως το συναισθηματικό ανθρωπάκι βοήθησε και τα πιο συνεσταλμένα παιδιά να εκφραστούν, βοήθησε γενικά τα παιδιά να εκφράζουν συναισθήματα και να τα αιτιολογούν και επίσης τα βοήθησε να ακούν τα συναισθήματα των άλλων και τι τα προκαλεί. Σας προτείνουμε να το δοκιμάσετε στη δική σας τάξη.

         



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου